Mojito's, Tortilla's en...Voetbal! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Mojito's, Tortilla's en...Voetbal! - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Mojito's, Tortilla's en...Voetbal!

Door: rimkeslange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

11 Juli 2010 | Mexico, Mérida

Dit is alweer de 2e dag dat ik in Mexico zit. Na een lange reis (onder andere door een brandstof lek in een van de motoren van het vliegtuig) kwamen we 's avonds aan in Valladolid. Voor ons was het toen echter al 4 uur 's nachts (het is hier 7 uur vroeger) dus we zijn meteen naar bed gegaan. De volgende ochtend ontbeden en een klein uurtje gereden naar Chichen Itza, een erg indrukwekkende site met een soort piramides en tempels. Gelukkig waren we erg vroeg en was het dus nog rustig. Wanneer wij verder gaan naar Merida, loopt de site vol met oververhitte mensen die zinloos met waaiers lopen te wapperen. Souvenirs hebben we hier niet echt gekocht, wel stappen we het busje in met een doos vol pizza. medium is hier blijkbaar iets groter dan in nederland!! In merida aangekomen hebben we even tijd voor onzelf in het hotel (met tv op de kamer, een zwembad op het binnenterras en...gratis internet:D!!) en dan houdt Heleen, onze reisbegeleidster, een praatje. we zijn trouwens met een kleine groep van 9 mensen, waarvan 2 stellen, 1 man en wij vieren dus. aardige mensen.

Daarna geslenterd door de straatjes van Merida, winkeltjes gekeken (jaja, kijken kijken niet kopen is op vakantie geloof ik het motto van elke nederlander, ookal ontkom je er echt niet aan om met een tas vol souvenirs terug te komen!) en 's avonds heerlijk gegeten en geproosd op Tjitse's verjaardag. Na het eten nog een beetje rongelopen en genoten van het straatleven hier. Jong en oud gaat na het eten de straat op om muziek te maken, te dansen of gewoon te relaxen op de pleintjes. Omdat we onze jetlag nog niet helemaal kwijt waren zijn we rond 22:00 terug naar het hotel gegaan, maar tot 2:00 blijft het straatleven actief.

Vandaag een beetje uitgeslapen, het is immers zondag, en ontbeten met prachtig uitzicht op het grootste plein hier. Daarna een hangmat gekocht, een museum over Mayakunst bezocht en de straatjes van Merida verder verkent. en toen...was het tijd om voetbal te kijken!! met nog een aantal andere nederlanders, argentijnen, fransen en mexicanen in een restaurantje 2 uur naar een scherm ziten staren onder het genot van een limoendrankje (heerlijk fris en redelijk populair hier) helaas hebben we verloren, maar het was het waard om te kijken. op een gegeven moment kwam er zelfs een fotografe op ons gejoel af. wie weet staan we morgen in de plaatselijk krant.

Nu is het tijd om een verlaate siesta te houden en misschien te chillen in het zwembad!

Adios de Mexico!

• 11 Juli 2010 - 22:58

Daan:

Heej Rimke! klinkt goed! Hangmatje, voetbal, limoendrankje... Klinkt al bijna als een paradijs :P veel plezier nog! xx