Nacho's, Piña Colada's en zwemmen bij een waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Nacho's, Piña Colada's en zwemmen bij een waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Nacho's, Piña Colada's en zwemmen bij een waterval

Door: rimkeslange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

13 Juli 2010 | Mexico, Palenque

Buenas Noches seniores y senioritas

en weer een hotel met internet! we (ik heb het voor het gemak maar gewoon even over we, want veel dingen doe ik gewoon met de hele groep) zitten nu iets buiten Palenque, een stadje waar opzich niet veel beleven is, maar waar erg mooie piramides/ ruines bij in de buurt staan. Vandaag zijn we daar heen geweest. Bij piramides denken jullie misschien aan van die gele driehoekige bouwwerken in de woestijn van Egypte...nou, dit zijn wel iets andere piramides. ze zijn gebouwd van wit kalksteen, tot zo'n 2000 jaar geleden gebouwd door de Maya's. De vorm is wel redelijk driehoekig en in sommigen ligt net als bij de Egyptenaren een graftombe, maar verder zijn er niet veel overeenkomsten. bovendien liggen deze piramides midden in de jungle, wat het allemaal erg indrukwekkend maakt. 2 procent van de bouwwerken is toonbaar, de andere 98 zit verstopt onder het onderwoud. De maya's hadden geen lastdieren of karren, dus alles is met mensenkracht gebouwd.

Na de piramides zijn we naar 2 watervallen geweest. 1 daarvan was zo'n 25 m. hoog en met een klein glad paadje kon je tot achter de waterval komen. Om even af te koelen (het is hier gemiddeld zo'n 30/35 graden) heeft de helft van de groep, waaronder ik natuurlijk, een frisse duik genomen in het watertje bij de waterval.

De tweede waterval was niet zozeer hoog, maar meer uitgestrekt. de waterval heet aqua azul, wat dus azuurblauw water betekent. Helaas kwam er net een tropische bui en was het meer aqua moreno, wat bruin water betekent. erg jammer, want we hebben er dik een uur voor moeten rijden over een slingerend weggetje. toch was het wel de moeite waard hoor, k heb maar een anzichtkaart gekocht van hoe het hoort te zijn...

Eergister was trouwens een reisdag, dus daar valt niet veel over te vertellen. het was een lange rit, van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds, en daarna hebben we weer heerlijk gegeten onder het genot van life muziek aan de overkant van de straat.

Ik weet niet of er in het volgende hotel weer internet is, maar ik hoop tot snel!

liefs!

• 17 Juli 2010 - 08:01

Leonora:

Hee lieve Rim!

Je verhaaltjes klinken erg leuk! En in een hangmatje onder t genot van een drankje met lekker weer is het altijd goed te doen (A).
    Geniet ervan :).
    Groetjes aan je ouders en Tjitse.

Liefs!xx