Tequila's, indianendorpjes en salsadansen - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Tequila's, indianendorpjes en salsadansen - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Tequila's, indianendorpjes en salsadansen

Door: rimkeslange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

19 Juli 2010 | Guatemala, Panajachel

Buenas noches allemaal,

Even een hele korte update want internetten is hier nietzo heel makkelijk. Hoewel dit hotel best luxe is (lees: met zwembad, tv op de kamer en redelijk in het centrum) hebben ze geen pc's waar gasten gebruik van kunnen maken. Ze hebben wel wifi en gelukkig heeft tjitse z'n iPod mee dus kan ik zo toch nog even een blog schrijven.

Ik heb de afgelopen dagen alweer heel wat meegemaakt. Na palenque zijn we naar san cristobal gegaan, weer een erg gezellig plaatsje met markt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat als het al lang donker is. Alle vrouwen mooi gekleed in klederdracht en allemaal superschattige kindjes! 2 indianendorpen bezocht, waarbij we bij 1 dorp een processie bij de kerk met allemaal rituelen mee gemaakt hebben en bij het andere diepging een vrouw voor ons kokenen laten zien hoe ze de kleden weven hier. Erg aardige vrouw en ze was helemaal blik dat we het eten ( kleine tortilla's van zwarte maïs, met bonen en kruiden) lekker vonden. 's avonds gegeten bij een leuk restaurantje, waar we als een soort toetje tequila van het huis kregen. We kregen een sombrero op, de ober tikte met een halve limoen op het glaasje en *klok klok* wegdrinken. Toen het glas leeg was schudde hij m'n hoofd en toen iedereen geweest was mochten we betalen. En natuurlijk ving hij daar een fooi mee, maar zo werk dat hier ook wel. 10% vanher totaal bedrag extra aan fooi is standaard. Maarja, als je voor 20 euro eet met z'n 4 en kan daar best 2 euro fooi bij.

De volgende dag zijn we naar chiapas de corzo gegaan omvervolgens met een bootje een rivier op te gaan en door een ( op een bepaald punt) 1000 m. Hoge Canyon te varen. Onderweg spinaapjes en cocodrillos (krokodillen op z'n Spaans) gezien. Rondgelopen in het dorpje daar en weer terug naar het hotel. 's avonds salsales gehad van een nederlands sprekende Mexicaan. Op een gegeven moment vroeg hij me of ik hem wil helpen en met hem voor wilde dansen, ws erg leuk. De bouwvakkers die op dat moment aan het werk waren hadden het ook wel naar hun zin geloof ik want van werken kwam niet veel terecht.

Dat was eigenlijk m'n laatste dagje Mexico alweer voor eventjes, want ik zit nu in Guatemala, ga straks 2 dagen naar honduras, weer terug naar Guatemala en eindig dan met 2 dagen chillen in playa del carmen, een Mexicaans bountystrand strandplaats.

Over m'n verblijf in guatemala tot nu toe schrijf ik wel in m'n volgende blog als ik daar de mogelijkheid voor heb want dit is niet heel ideaal op een ipod zon lang verhaal typen!

Hasta la luego,

Liefs vanuit Guatemala!

• 22 Juli 2010 - 08:02

Marieke:

Lieve Rim,
    klinkt goed allemaal! Zo blijf ik tenminste een beetje op de hoogte van hoe jij het daar hebt. Geniet er nog even lekker van, en dan op naar Noorwegen (houd je dan ook een dagboek bij? zou wel leuk zijn!)
    tot heeeel snel, want ik heb ook jou een heleboel te vertellen...

lieefs!
    xxxx
    ps: waauw, die foto is echt net zo avontuurlijk.