Fietsen, rijden, in de trein zitten en… vliegen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Fietsen, rijden, in de trein zitten en… vliegen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Fietsen, rijden, in de trein zitten en… vliegen

Door: rimke slange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

09 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

donderdag 09-06-'11

Vandaag gaat het weer gebeuren. Hoewel ik weet wat en wie me dit keer te wachten staat, ben ik toch een beetje zenuwachtig. Niet voor het vliegen, maar ik weet ook niet precies waarom ik dan kriebels in mijn buik heb. Voordat ik de trein naar Schiphol pak, heb ik nog een druk programma. Eerst 2,5 uurtje werken, bij een mevrouw waar ik al een paar keer eerder gewerkt hebt. Vandaag had ik het gelukkig dat ik iets extra’s moest doen ‘het kind aan de voeding leggen’, zoals ze het zelf zo mooi zei. Ik had geen flauw idee wat ze hiermee bedoelde, maar toen ze me een accu liet zien en we naar haar scootmobiel liepen viel het kwartje. Haar scootmobiel moest dus worden bijgeladen. Toen het hele huis weer spik en span was, de post gehaald was, het afval weggegooid was en het bed was opgemaakt, zit mijn taak er weer op en kan ik weer naar huis fietsen. Thuis heb ik ruim een half uur de rest van mijn tas te pakken en net als ik m’n broodje opheb, komt er een lesauto voorrijden. Mijn lesauto om precies te zijn. Vandaag heb ik alweer mijn derde les. De waterhoen/fuut uit, de vogelslag op, waar ik mama bijna van haar sokken rijd. Nee, mam, dat viel wel mee toch? Of nam ik de bocht echt te ruim? Een uurtje sturen, gassen, remmen, schakelen, rotondes, stoplichten, 80 km/h, 2 keer de motor te hebben laten afslaan (de ene keer had ik het helemaal niet door en de andere keer kwam het doordat ik een heel stuk met 0-10 km/h achter een tractor die de berm aan het maaien was reed. Niet geheel mijn schuld dus^^) en een parkeerlesje later en mijn rijles zit er weer op. Ik word naar huis gereden door een ander meisje, waarnaar ik nog eventjes de tijd heb voor de laatste dingetjes. Alles inpakt en wel, op naar de trein dus. Mama brengt me naar Deventer Colmschate station, waar ik een kaartje koop en dan is het wachten op de trein. Ooh, helemaal vergeten papa en Tjitse gedag te zeggen! Dat worden smsjes. Dan moet ik er wel aan denken om mijn Nederlandse simkaart er weer in te doen, want momenteel zit mijn Noorse er alweer in. Dat is wel even onhandig, maarja. Als de trein er is, krijgt mama drie dikke zoenen en knuffel en dan sta ik er weer alleen voor. Heerlijk in de trein een filmpje gekeken, voor mijn gevoel ben ik zo op Schiphol. Toevallig trouwens dat er een Noorse meneer naast me zat in de trein. Op schiphol geef ik mijn bagaga af en kijk op mijn horloge. Nog 3 uur voordat mijn vlucht gaat. Ik loop weer terug naar de winkels, eet wat avond eten en ga dan richting douane. Jeeeee, wat een rij!! Stapvoets kom ik verder, 4 slingers door en dan kan ik eindelijk mijn tas op de band leggen. Eerst het bekende ritueel nog van vloeistoffen en laptop eruit. Gelukkig piept er niets, hoef ik geen schoenen uit of riem af te doen en kan ik zo doorlopen. Naar de wc, mijn flesje weer vullen met water en dan richting gate B7 lopen. Wat een kleine gate zeg. Maar wel handig dat ze er internet hebben, zodat ik jullie nog even een update kon geven. Nu geeft mijn klok 20:00 aan, wat betekent dat ik over 5 minuten kan boarden. Dus voor nu zeg ik: Ha det!! En een fijn pinksterweekend gewenst.

  • 09 Juni 2011 - 20:06

    Leonora:

    Geniet er van lief! Xx

  • 09 Juni 2011 - 21:23

    Donja:

    Heel veel plezier meis! Geniet van dit weekend :)
    xxx

  • 09 Juni 2011 - 22:07

    Ellen:

    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rimke Inger

at the top of Rødtinden, Tromsø

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 47396

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Saga Trollheimen Hotell

02 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Trondheim

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Ameland

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe

17 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Norge

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

mexico, guatemala, honduras

Landen bezocht: