Van thuis naar thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Van thuis naar thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Van thuis naar thuis

Door: rimke slange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

04 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

dinsdag 04-01-‘11

Tsjah, en toen was de vakantie opeens weer afgelopen en zit ik op Schiphol te wachten tot mijn vlucht gaat. Toch handig hoor, dat gratis draadloos internet op Schiphol! Ik heb een top vakantie gehad, het was echt heerlijk om weer even thuis te zijn. De eerste dagen waren erg wennen, vooral om Nederlands te praten. Toen mama en Marieke me kwamen ophalen van Schiphol precies 2 weekjes geleden moest ik zo erg nadenken om Nederlands te praten. Volgens hun had ik ook een beetje een zangerige toon in mijn stem en ik merkte zelf heel erg dat ik niet snel op sommige woorden kwam. Vooral de eerste paar dagen ben ik tegen mama half Noors blijven praten, gewoonweg omdat dat makkelijker ging dan het Nederlands. De eerste ochtend dat mama me wakker maakte begon ik dan ook spontaan in het Noors, zonder erover na te denken. Gelukkig verstaat mama alles en was het geen probleem, maar ik had niet gedacht dat het zo erg zou zijn en zo snel zou gaan. Aan de andere kant is het ook niet zo raar, want ik heb de afgelopen twee maanden (op deze vakantie na dan) alleen maar Noors gepraat.
Verder was het super om iedereen thuis weer even te zien en te kunnen knuffelen, want hoe ontwikkeld we op technisch gebied ook zijn met skype, msn, mobieltjes en facebook enzo, knuffelen kan gewoon niet als je zo ver weg van elkaar zit.

En nu, alweer 2 weekjes later, zit ik op Schiphol en moet ik mijn laptopje gaan opbergen omdat ik kan boarden.

Heel veel liefs en mijn volgende blog is weer vanuit het vertrouwde Førde. Ik ga alle mensen hier missen, maar ik heb ook heel veel zin om terug te gaan!!

  • 04 Januari 2011 - 09:11

    Onkel Ruud:

    Hoi Rimke,
    Tja, Nederland zonder kou en sneeuw is ook niet alles. toch ;) Dus dan maar weer terug naar Noorwegen.
    Weer een interessante tijd toegewenst en... pas goed op jezelf (waar bemoei ik mij eigenlijk mee :) )
    Vooruit dan, een virtueel knuffeltje.


  • 04 Januari 2011 - 10:17

    Iris Jager:

    Veel plezier! Geniet er maar weer lekker van! x Iris, Richard en Amber

  • 04 Januari 2011 - 11:02

    Marieke:

    hé lieve schat,
    weer heeeel veel plezier in het hoge noorden, geniet ervan en ik zie jou over een paar maanden weer..!
    dikke knuffel!

  • 04 Januari 2011 - 12:48

    Ellen:

    En ik ga je weer volgen!! Dikke kus en knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rimke Inger

at the top of Rødtinden, Tromsø

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 47513

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Saga Trollheimen Hotell

02 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Trondheim

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Ameland

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe

17 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Norge

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

mexico, guatemala, honduras

Landen bezocht: