Musical, chaos, zingen, stress, dansen, weinig sla - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Musical, chaos, zingen, stress, dansen, weinig sla - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Musical, chaos, zingen, stress, dansen, weinig sla

Door: rimke slange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

06 December 2010 | Noorwegen, Førde

maandag t/m donderdag 25-10-’10 t/m 4-11-’10

De week begint zoals gewoonlijk met morgensamling, maar daarna wordt het hele schema op z’n kop gegooid. We krijgen het schema van de komende 2 weken te zien, een schema dat vooral bestaat uit repeteren, repeteren en repeteren. Elke ochtend verzamelen in de gymzaal voor wat ochtendgymnastiek en daarna hebben koor. We hebben de gekste opwarmingen gehad, van bejaardengymnastiek tot push ups. Ook met het koor (iedereen is verplicht om mee te zingen) hebben we de raarste oefeningen om onze stem op te warmen gehadWe oefenen zo’n 5 (bekende) liedjes, o.a. Let me entertain you en Hakuna Matata. Voor we aan de musical begonnen moesten we een groep kiezen. De keuzes waren: script schrijven, techniekgroep, dans, dance for men, zang, kostuum & decor en catering. Ik ging natuurlijk voor… DANS. Met deze groep hebben we een dans en met mijn dansgroep oefenen we de hiphopdans. Ook hebben we een gezamenlijk afsluitingsdans, waar dus iedereen aan mee doet. Op de eerste donderdag van de musicalweken word ik plotseling gebeld door Beate, of ik even naar de lerarenkamer kan komen. Daar vraagt ze fluisterend of ik een duet zou willen dansen voor de musical. Helemaal overdonderd vraag ik wat dat dan precies inhoudt. Kort gezegd houdt het in dat ik een moderne choreografie mag dansen samen met een jongen van school, Håvard. Hij zit niet in de dansklas, maar in het eerste lange weekend heb ik met o.a. hem in de danszaal gedanst en hij was best wel goed, dus ik heb er wel vertrouwen in. Ik mag niets over het duet zeggen, tegen niemand niet, het moet geheim blijven. Dat betekent ook dat we niet in de danszaal kunnen oefenen als er andere groepen aan het oefenen zijn en dat wil weer zeggen dat het oefenen na kveldsmat (19:30) werd. Op een avond was ik tot 23:00 in de danszaal om de choreografie onder de knie te krijgen. Een moeilijke lift waarmee ik verticaal op de kop hang, een rol over de rug van Håvard terwijl hij voorovergebogen staat, onwennige bewegingen… en dat allemaal op muziek zonder telling. Een grote uitdaging en een grote eer dat ik hiervoor gevraagd ben! Beate en Miriam leiden de hele musical en daardoor hebben ze vrij weinig tijd om met ons tweeën te oefenen. Het is dus vooral met z’n tweeën oefenen, maar het is erg lastig omdat de dans nog niet af is. We zijn vrij om zelf de lege stukken in de dans op te vullen, maar we zijn beide vrij inspiratieloos. Dat komt waarschijnlijk ook deels door ik bekaf ben, het zijn echt slopende dagen, mijn energie begint langzaam op te raken. Het vele oefenen, drama in m’n dansgroep, danslerares spelen voor de musicaldansgroep (we kunnen niet altijd met Beate/Miriam oefenen) maakt me moe.

Zelfs op zaterdag hebben we veel te doen, dansen, zingen, oefenen en tussendoor eten. ’s Avonds kunnen we eindelijk relaxen en hebben we pyjama-avond. Allemaal matrassen de gymzaal ingesleept en gezellig met z’n allen film gekeken. 2 jongens zijn helemaal in het roze.

Zondag zijn we gelukkig wel helemaal vrij, lekker uitslapen en een dagje NIET dansen. Met Katrine heb ik onze kamer omgebouwd en het iets gezelliger gemaakt. Toen kwamen we tot de conclusie dat we 4 meer stopcontacten hadden dan we dachten, leuke bijkomstigheid. Het enige nadeel van onze nieuwe indeling was dat de bank naar de kast met zooi gericht was. Toen kwam ik op het idee dat we er een gordijn ofzo voor moesten hangen, om de zooi te verbergen en het iets gezelliger te maken. Ik had een te klein roze laken dus besloten we om die te gebruiken. Samen kwamen we op het idee om er allemaal zinnen en woorden op te schrijven in de vorm van een hart, en alle leerlingen mogen hun naam er op schrijven (foto op picasa in het album Sunnfjord Folkehøgskole). Iedereen schrijft zijn naam 2 keer, want aan het eind van het jaar knippen we het laken door midden (zoals een vriendschapketting) en hebben we allebei een helft met alle namen van iedereen. Daar zijn we een groot gedeelte van de zondag mee bezig. De rest van de tijd wordt benut door uitrusten en bijtanken voor de komende week.

  • 06 December 2010 - 21:13

    Ellen:

    Een zeer pittige danstijd dus.....Maar je leert er mega veel van! Ik heb zeer veel respect voor je!!
    Dikke knuffel!

  • 06 December 2010 - 21:33

    Mama:

    en ik heb het resultaat gezien van al het harde werken, fantastisch

  • 06 December 2010 - 22:07

    Jan:

    Je optreden op de musical was geweldig. Ik heb alle foto's bekeken.
    Leuk idee met dat laken.
    Liefs papa

  • 07 December 2010 - 11:56

    Donja:

    Wauw, drukdruk, maar wel heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Liefs xx

  • 09 December 2010 - 11:14

    Marianne:

    Wauw, klinkt wel supergaaf, zo'n musical in elkaar zetten! =D
    Ik had graag meegedaan! ;-)
    Maar wel erg vermoeiend, dat kan ik me voorstellen!

    Heel veel plezier, succes en veel energie gewenst voor alle leuke dingen die je mag doen!

    Liefs Marianne

  • 02 Juli 2014 - 17:00

    Birgit:

    ik speel Birgit in de musical chaos het is super leuk op die rol te hebben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rimke Inger

at the top of Rødtinden, Tromsø

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 47513

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Saga Trollheimen Hotell

02 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Trondheim

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Ameland

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe

17 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Norge

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

mexico, guatemala, honduras

Landen bezocht: