Musical, chaos, zingen, stress, dansen, drama - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Musical, chaos, zingen, stress, dansen, drama - Reisverslag uit Førde, Noorwegen van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Musical, chaos, zingen, stress, dansen, drama

Door: rimke slange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

12 December 2010 | Noorwegen, Førde

maandag t/m donderdag 1t/m4-11-’10

Op maandag gaan we er weer vol tegenaan, net zoals op dinsdag en woensdag. Veel energie heb ik niet meer, ik begin behoorlijk gestrest te raken en op woensdag is een superlieve kaart van mama de druppel die mijn emmertje doet overstromen. Eigenlijk hebben we ook op deze overvolle woensdag dans med funksjonshemede, maar dat zie ik echt niet zitten en van Beate moet ik het maar eens wat rustiger aan gaan doen. Ik duik dus lekker mijn bedje in om weer een beetje op krachten te komen.

Donderdag is helemaal een spannende dag, want vandaag hebben we een generale repetitie en gaan we de musical opvoeren voor mensen uit Førde. De vrije tijd die ik heb gebruik ik om m’n kamer op te ruimen en alles klaar te maken voor mama en Tjitse die vanavond komen! De generale gaat behoorlijk slecht en dat geeft mij niet echt het vertrouwen dat het ’s avonds wel goed zal gaan. We zijn nog midden in de generale als Tjitse smst dat ze bijna in Førde zijn. Eigenlijk zou ik ze ophalen, maar ik kan niet midden in de generale weglopen. Stress, stress, STRESS!! Gelukkig is een leraar bereid om ze van het busstation op te halen. Ik heb veel te veel aan mijn hoofd om de dansen mooi neer te zetten, hoop maar dat het vanavond beter gaat. De einddans van de generale doe ik niet meer mee, trek het even niet meer. Net als ik naar buiten loopt komt er een auto het schoolplein oprijden, met de vertrouwde gezichten van mama en Tjitse. Ze hadden geen uur later moeten komen, ik had ze echt nodig. Nadat we onze traantjes hebben weggeveegd, haal ik de sleutel en wijs ik ze hun kamer. Naast mijn kamer staat een kamer leeg, dus daar mogen M&T (mama en Tjitse) slapen. Mijn kamergenootje krijgt ook haar ouders en broertje op bezoek en zij zullen op onze kamer slapen, dus ik verhuis naar M&T’s kamer. Gezellig gekletst en eventjes lekker op bed gelegen. Bijgekomen en weer energie gekregen. Veel tijd samen hebben we niet, ik moet me klaarmaken voor vanavond en ik moet nog eten. Ik smeer wat brood in de eetzaal en dat eten we met z’n drietjes op in de gezamenlijke woonkamer. Daarna ga ik douchen en me omkleden. M&T komen vanavond niet naar de musical kijken, ze zijn redelijk moe van het reizen en ik ben een beetje bang dat ik het vanavond niet zo goed zal doen.

De gymzaal is omgetoverd tot theaterzaal, compleet met podium, decortrappen en verlichting. Vol spanning hebben we een stemopwarming en dan nemen we onze plaatsen op het podium in. De lichten gaan uit, mensen komen binnenlopen, Miriam en Beate houden een welkomstpraatje en dan begint te muziek te spelen. Het eerste nummer, Let me entertain you, gaat perfect en dat geeft iedereen de hoop, energie en het vertrouwen om ook de rest van de musical goed neer te zetten. De dansen gaan goed, na mijn duet met Håvard kan het eigenlijk niet meer stuk. Na de einddans krijgen we een groot applaus, daarna trekken we ons trekken in de kleedkamer (klaslokaal, met ieder zijn eigen bananenbox voor kleren etc) en krijgen een korte speech van Miriam en Beate. Ze zijn helemaal tevreden en trots, net als wij. We kleden ons om en daarna ga ik terug naar M&T. Enthousiast verteld over de musical. Ik ga nog eventjes terug naar de rest om na te praten over de musical en dan ik ook slapen.

  • 12 December 2010 - 21:38

    Tjitse:

    Yes eindelijk wordt mijn naam genoemd! Haha.

  • 13 December 2010 - 15:22

    Marthe:

    He Rim, ohh had niet anders verwacht dan dat je het super zou doen! En natuurlijk vet spannend dat M&T er ook zijn..fijn om hen weer te zien!
    Niet te geloven, he- hoe snel de tijd gaat! blijft een raar idee dat jij daar de sneeuw van de bergen danst en wij hier weer gewoon aan een nieuw ritme beginnen..
    maar goed, leuk om zo veel van je te horen en hopelijk tot binnenkort!?
    XXXXXXXXXXXX

  • 13 December 2010 - 15:48

    Rimke:

    haha, dat ik niet eerder je naam heb genoemd wil niet zeggen dat je niet belangrijk voor me bent hoor!

  • 13 December 2010 - 17:38

    Ellen:

    Fijn dat M&T er zijn....Precies op een goed moment of niet :)!
    Geniet er lekker van meis!
    Dikke knuffel

  • 15 December 2010 - 00:24

    Leonora:

    Ondanks dat je met je verhaaltjes pas in eind oktober bent, kom je al bijna terug :D. Ik tel de dagen al af!
    Ben nu eigenlijk wel erg benieuwd naar die musical, voornamelijk naar dat duet, hihi :P.
    Tot snel lievie!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rimke Inger

at the top of Rødtinden, Tromsø

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 47511

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Saga Trollheimen Hotell

02 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Trondheim

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Ameland

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe

17 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Norge

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

mexico, guatemala, honduras

Landen bezocht: