Inpakstress - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Inpakstress - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Inpakstress

Door: rimke slange

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

20 Juli 2012 | Nederland, Deventer

Hallo allemaal!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb, maar aangezien er weer een groot avontuur op me te wachten staat, is het tijd om mijn vingers over het toetsenbord te laten vliegen om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Over 2 dagen is het zo ver, dan gaan mijn familie en ik naar Zuidelijk Afrika. We beginnen in Kaapstad, en reizen via de Westkust noordelijker door Namibië, verblijven een aantal dagen in Botswana en zullen onze reis afsluiten bij de Victoria watervallen in Zimbabwe. Via Johannesburg vliegen we terug naar Amsterdam.

Ik heb dus nog 2 (eigenlijk nog maar 1,5 aangezien ik pas om 11 uur vanochtend wakker werd) dagen om mijn to-do lijstjes af te werken en mijn backpack te pakken. Terwijl mijn moeder nog volop aan het wassen is, staar ik uit het raam en zie ik mezelf al badend in het zweet door de hitte over de hoge zandduinen van de Namib-dessert lopen. Wake-up call; het is op het moment 15 graden met regen in Kaapstad... Aii! Even vergeten dat we ons straks aan de andere kant van de evenaar bevinden, wat betekent dat het daar nu winter is. Weliswaar niet zoals de winter die wij hier afgelopen jaar hadden, of zoals ik alweer 2 jaar geleden in Noorwegen had, maar goed, ook geen 30 graden en zon dus. Al ziet het weer er voor volgende week beter uit! Qua kleding wordt het veel laagjes mee, en een muts en handschoenen voor 's avonds. We overnachten deels in hotels/lodges, afgewisseld door kamperen. Mijn lekkere warme slaapzak gaat dus ook mee. Maar gelukkig mag ook mijn bikini, jurkjes en zonnebril mee, want het wordt steeds warmer naar mate we dichter bij de evenaar komen. Voor 4 weken pakken is toch weer iets anders dan wanneer ik een weekendje naar mijn ouders ga, en kost dan ook wat meer voorbereiding. Vandaar dat de inpakstress al aardig toeneemt. Al die keuzes die je moet maken, en vooral de angst om niets te vergeten. Check-check-dubbelcheck, en anders kan ik daar ook nog wel dingen kopen. Er mag max 20 kg mee, ik hoop er onder te blijven.

Ik ga terug naar de enorme berg kleding op mijn kamer, en wens jullie voor nu veel leesplezier. Hopelijk heb ik af en toe internet zodat ik een blogje kan schrijven. Wees niet bang als je een week niets hoort! Hoogstwaarschijnlijk (al is die kans wel aanwezig) ben ik niet opgegeten door leeuwen of ontvoerd door een Himba-man, maar is er tijdelijk geen internet/computer aanwezig. Mocht je na 19 augustus nog niets gehoord hebben... naja, dat zien we dan wel weer!

Liefs

  • 20 Juli 2012 - 13:09

    Arjun :

    Een van mijn meest favoriete stukjes aarde is dat. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rimke Inger

at the top of Rødtinden, Tromsø

Actief sinds 29 Mei 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 47370

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 27 Juli 2014

Saga Trollheimen Hotell

02 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Trondheim

15 Juli 2013 - 11 Augustus 2013

Ameland

22 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe

17 Augustus 2010 - 22 Mei 2011

Norge

09 Juli 2010 - 31 Juli 2010

mexico, guatemala, honduras

Landen bezocht: