Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rimke Inger Slange - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Rimke Inger

24 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tsjah, internet is schaars als je midden in een grote, uitgestrekte vlakte van zand zit. woestijn all over. Vandaar mijn late verslag. Maar ik leef nog, alles gaat goed hier. Al krijg ik het zand zelfs na een grondige douchebeurt niet uit mijn oren.

De dagen vliegen voorbij. Ik begon in Kaapstad, met mijn ouders, broer, 14 anderen, en een crew uit Zimbabwe. Sanction; onze gids voor de reis, Clever; de kok, en Phineas; onze chauffeur die ons over de bumpy African roads gaat vervoeren. Op het eerste gezicht prima mensen.

De eerste dag een tour naar Kaap de Goede Hoop en Cape Point. Als een echte toerist op de foto bij het bord. De struisvogels lopen tussen de auto's door. Daarnaast zien we ook pinguins op een strand. Raar hoor, loop je op zo ongeveer het zuidelijkste puntje van de wereld, komt je pinguins tegen die lekker op het strand liggen te luieren. sowieso raar om te bedenken dat het hier nu winter is, terwijl het zo'n 20 graden met zon in. de Zuid-afrikanen zelf vinden het blijkbaar wel erg koud, want ze lopen met mutsen op, ijskraampjes zijn gesloten en het is Wintersale in de winkels. Het Zuid Afrikaans is trouwens erg leuk om aan te horen, en redelijk te verstaan als ze langzaam praten. Ik ga sowieso nog een keer de krant kopen ofzo, gewoon om te kijken hoeveel ik ervan begrijp. 's avonds koelt het toch nog best wel af, en zit ik onder fleece-dekentje en bij de heaters aan de Zuid-Afrikaanse Bobotie (maar dan lekkerder dan die van de knorr paketten), en anderen gaan aan de vis of juist springbok (een soort hert wat hier veel voor komt) De dag daarna verkennen we Kaapstad beter met een ' Hop on-Hop off' bus, zo'n mooie rode dubbeldekker bus uit Londen waar je op verschillende plekken op/uit kunt stappen. Op verschillende plekken stappen we uit, onder andere bij Waterfront, de haven waar veel leuke restaurantjes zijn. Door de stad, langs een leuk kerkje waar je heavenly coffee kunt drinken met muffins, we brengen een bezoekje aan ' Ons Fort' , wandelen door een wijk met fel gekleurde huizen genaamd Bo-Kaap waar vooral Moslims en mensen uit Madagascar, Sri Lanka en India wonen, en wonder boven wonder komt de Tafelberg net uit de wolken als we met de bus omhoog rijden. Helaas is het kabelbaantje naar de top niet toegankelijk, ze zijn hem aan het repareren. Dan maar terug via de kustlijn, waar we een strandwandeling maken en de golven hard tegen de rotsen zien slaan. We stappen weer op een bus, en een strand verder stappen we weer af, om vanaf daar en stukje te lopen en de zonsondergang te zien. heel mooi. 's avonds eten in het ronddraaiende restaurant van het hotel, met uitzicht over heel Kaapstad. Jammer dat het World Cup Stadion niet verlicht is, je ziet hem amper.

Wat ik de dagen daarna allemaal meegemaakt heb, horen jullie de volgende keer, want helaas zit mijn internettijd er al weer op.

nog een voorbeeldje uit het zuid afrikaans ter afsluiting; mochten jullie houdbare melk drinken, dan heet dat hier : lang lewe melk. logisch toch?!

Liefs